Wednesday, April 30, 2014

Lembaran 2014....

Lembaran 2014....


Membuka lembaran baru, aku masih disini bertekad menjaga orang tuaku yang semakin uzur.... resah memikirkan keadaan ibu bapaku yg semakin dimamah usia...... aku rela menjaga org tua ku drp bekerja diluar, namun rezeki harus ku cari jua.......

setelah hampir 3 bulan duduk dirumah, setelah selesai kenduri kesyukuran aku kembali ke kuala lumpur berhijarah atas dorongan emak ku, alhamdulillah aku mendapat kerja..... aku panjatkan kesyukuran........

Bermulalah kisah hidupku....... 14/04/2014
 
** Mula training.... nampak gaya cam perlahan sahaja... fuh, banyak benda baru yg harus aku pelajari diusia yg makin tua ini.... termenung sejenak aku memikirkan nasib diri ini berbanding org lain, aku begitu terlewat memulakn pekerjaan..... aduhai.... hendak atau pun tidak, hidup harus diteruskan jua... sekalipun pahit, harus ku telan jua.....

*** Minggu kedua....aku mula resah... apakah mampu aku lakukan?? hari2 aku menangis... susah betul bagiku.... aduhai...............

Dalam kedukaan itu, aku pasrah dan redha... pasti Allah nak bagi aku sesuatu yg lebih baik... Percaya lah kepada Allah yg Maha Esa... Dalam banyak2 tempat kerja yang aku pernah pergi, inilah tempat yg paling teruk, paling tertekan, paling merana..... serik betul..... aku hari2 menangis berada disitu, hendak berhenti, pasti tidak boleh sebab aku dah terikat dengan kontrak.... Aduhai, yang mampu aku lakukan adalah berdoa kepada Allah sahaja....

** Aku tersangat penat dengan hidup ini, kerja berhenti... kerja berhenti... samapi bila harus begini?? berilah aku tempat yang sesuai dan pekerjaan yang senang untukku  menghabiskan hari2 ku........ aku tidak mahu pekerjaan yg kaya raya, aku cuma mahu kerja yg halal dan tetap... itu shaja yg aku mohon...... 

*** Rezeki yg aku ada itu adalah untuk org tuaku.... aku tak kisah pasal diri aku sendiri.... aku tidak peduli apa pun.... yg penting emak & Ayahku sihat sejahtera....

** Ya Allah, permudahkan lah langkah dan urusanku.... Amin~








No comments:

Post a Comment